Yüzakı Aylık Edebiyat, Kültür - Sanat, Tarih ve Toplum Dergisi Sayı: 176 Ekim 2019
Kardeşim Kimdir?
Bu ay gönlümüze suâlimiz…
İçinde yaşadığımız bencil dünya; öyle egoist, öyle ferdiyetçi, öyle keyif ve rahat düşkünü bir hâle büründü ki, öz kardeşleri bile insana tekrar hatırlatmak gerekiyor. Çünkü, Mehmed Âkif’in;
Sırtlanları geçmişti beşer yırtıcılıkta,
Dişsiz mi bir insan onu kardeşleri yerdi…
Diye tarif ettiği câhiliyye yeniden zuhûr etti!..
Kardeşlerimiz kim suâline âyet-i kerîme;
“Mü’minler!” diye cevap veriyor. “Mü’minler ancak kardeştir.” (el-Hucurât, 10)
Kardeşlikten kastımız, bölüşerek kuvvetlenmek. Bölünerek zaafa düşmemek.
Diğer bir âyet, imkânlarımızı kardeşçe bölüşmemiz gereken mahrumları tek tek sayıyor:
“Yakınlarına, yoksula, yolda kalmışa hakkını ver; sakın saçıp savurma! Çünkü savurganlar şeytanların kardeşi olmuşlardır. Şeytan ise Rabbine karşı pek nankördür.” (el-İsrâ, 26-27)
İçlerinden biri; İbnü’s-sebîl yani evinden, yurdundan uzağa düşmüş garipler, yolda kalmışlar…
Âyetin sonunda israf îkazının olması da ne kadar mânidar. Zira; kardeşlerden esirgenen imkânlar, öyle lüzumsuz, mânâsız, nefsânî israflara harcanıyor ki!..
Bu sebeple kardeşleri tespitten sonraki sual şu:
Kendimize Ne Kadar?
Bize Zimmetli Mazlumlara Ne Kadar?
Yedi-sekiz senedir ülkemizde misafir olan Suriyeli komşularımıza karşı; «İstemiyoruz, gitsinler, şuraya girmesinler, dükkân açmasınlar, levha asmasınlar, ucuz çalışmasınlar… gibi yaygaralar çoğaldı. Batılı ülkeler gibi düşünüp, refleks vermeye başlamak hayra alâmet midir?
Tanrı misafiri diye bir mefhuma sahip bir millet, bu davranış ve düşüncelere kapı açamaz. Önce Orta Asya’dan sonra da, Kafkaslardan ve Balkanlardan aldığı göçlerle oluşmuş bir toplum yapısından bu anlayış çıkamaz. Avrupa’da milyonlarca akrabası yaşayan bir topluma da bunlar yakışmaz.
Bu sebeple Kardeşlerin Kim? suâliyle, mevzuya millî, mânevî ve medenî açılardan yeniden bakmayı hedefledik bu ay. Çünkü; Öyle ama! diye başlayıp, sanki gaddar batılıların ikiz kardeşleriymişiz gibi fikirler serdetmeye başlar olduk!
Genel Yayın Yönetmenimiz M. Ali Eşmeli; kardeşliğin türleri, hakları ve şartları üzerine ilâhî ve nebevî düsturlar ile çerçeveyi çizdi. Kardeşliği yıkan fay hatlarına dikkat çekti.
Muhterem Osman Nûri Topbaş Hocaefendi, Kur’ânî Tâlimatlar makale silsilesinde; «İslâm’da Kardeşlik» mevzuunu kaleme aldı. İslâm’da Hak mefhumunu da bu makalede okuyabilirsiniz.
Mevlânâ köşesinde ise Arı Duru Bir Tasavvuf başlığı altında, gerçek tasavvuf anlayışı; Fahr-i Kâinât Efendimiz, sahâbe-i kiram ve diğer Hak dostlarının hayatlarından misallerle tarif edilmekte.
Muharrirlerimiz; ülkemizdeki Suriyeliler gerçeğine içtimâî, insânî, dînî, ahlâkî, siyâsî ve tarihî bakışlarla yaklaştılar.
Hicret, mültecî ve muhâcir vâkıası; aslında bir yerlerde yaşanan zulümlerin neticesi. Yoksa kimse vatanını, toprağını terk etmenin meraklısı değil. Son yaşanan gelişmelerle yeniden kanamaya başlayan Keşmir yarası, dosyamızda.
Kadına şiddet vak‘alarına derin tahlilci bakışlar, Rus işgalindan hâtıralar, Fârâbî ve Sokollu Mehmed Paşa’dan Hasan el-Bennâ ve Aliya İzzetbegoviç’e birçok sîmâ ve alternatif tıp çalışmaları dosyamızda câlib-i dikkat satır başları…
Şiirler ise; güz mevsiminde dökülen yaprakların melâline refâkat ederken, aynı zamanda sonsuz baharı müjdeliyor.
Yüzakıyla…
- Açıklama
Kardeşim Kimdir?
Bu ay gönlümüze suâlimiz…
İçinde yaşadığımız bencil dünya; öyle egoist, öyle ferdiyetçi, öyle keyif ve rahat düşkünü bir hâle büründü ki, öz kardeşleri bile insana tekrar hatırlatmak gerekiyor. Çünkü, Mehmed Âkif’in;
Sırtlanları geçmişti beşer yırtıcılıkta,
Dişsiz mi bir insan onu kardeşleri yerdi…Diye tarif ettiği câhiliyye yeniden zuhûr etti!..
Kardeşlerimiz kim suâline âyet-i kerîme;
“Mü’minler!” diye cevap veriyor. “Mü’minler ancak kardeştir.” (el-Hucurât, 10)
Kardeşlikten kastımız, bölüşerek kuvvetlenmek. Bölünerek zaafa düşmemek.
Diğer bir âyet, imkânlarımızı kardeşçe bölüşmemiz gereken mahrumları tek tek sayıyor:
“Yakınlarına, yoksula, yolda kalmışa hakkını ver; sakın saçıp savurma! Çünkü savurganlar şeytanların kardeşi olmuşlardır. Şeytan ise Rabbine karşı pek nankördür.” (el-İsrâ, 26-27)
İçlerinden biri; İbnü’s-sebîl yani evinden, yurdundan uzağa düşmüş garipler, yolda kalmışlar…
Âyetin sonunda israf îkazının olması da ne kadar mânidar. Zira; kardeşlerden esirgenen imkânlar, öyle lüzumsuz, mânâsız, nefsânî israflara harcanıyor ki!..
Bu sebeple kardeşleri tespitten sonraki sual şu:
Kendimize Ne Kadar?
Bize Zimmetli Mazlumlara Ne Kadar?
Yedi-sekiz senedir ülkemizde misafir olan Suriyeli komşularımıza karşı; «İstemiyoruz, gitsinler, şuraya girmesinler, dükkân açmasınlar, levha asmasınlar, ucuz çalışmasınlar… gibi yaygaralar çoğaldı. Batılı ülkeler gibi düşünüp, refleks vermeye başlamak hayra alâmet midir?
Tanrı misafiri diye bir mefhuma sahip bir millet, bu davranış ve düşüncelere kapı açamaz. Önce Orta Asya’dan sonra da, Kafkaslardan ve Balkanlardan aldığı göçlerle oluşmuş bir toplum yapısından bu anlayış çıkamaz. Avrupa’da milyonlarca akrabası yaşayan bir topluma da bunlar yakışmaz.
Bu sebeple Kardeşlerin Kim? suâliyle, mevzuya millî, mânevî ve medenî açılardan yeniden bakmayı hedefledik bu ay. Çünkü; Öyle ama! diye başlayıp, sanki gaddar batılıların ikiz kardeşleriymişiz gibi fikirler serdetmeye başlar olduk!
Genel Yayın Yönetmenimiz M. Ali Eşmeli; kardeşliğin türleri, hakları ve şartları üzerine ilâhî ve nebevî düsturlar ile çerçeveyi çizdi. Kardeşliği yıkan fay hatlarına dikkat çekti.
Muhterem Osman Nûri Topbaş Hocaefendi, Kur’ânî Tâlimatlar makale silsilesinde; «İslâm’da Kardeşlik» mevzuunu kaleme aldı. İslâm’da Hak mefhumunu da bu makalede okuyabilirsiniz.
Mevlânâ köşesinde ise Arı Duru Bir Tasavvuf başlığı altında, gerçek tasavvuf anlayışı; Fahr-i Kâinât Efendimiz, sahâbe-i kiram ve diğer Hak dostlarının hayatlarından misallerle tarif edilmekte.
Muharrirlerimiz; ülkemizdeki Suriyeliler gerçeğine içtimâî, insânî, dînî, ahlâkî, siyâsî ve tarihî bakışlarla yaklaştılar.
Hicret, mültecî ve muhâcir vâkıası; aslında bir yerlerde yaşanan zulümlerin neticesi. Yoksa kimse vatanını, toprağını terk etmenin meraklısı değil. Son yaşanan gelişmelerle yeniden kanamaya başlayan Keşmir yarası, dosyamızda.
Kadına şiddet vak‘alarına derin tahlilci bakışlar, Rus işgalindan hâtıralar, Fârâbî ve Sokollu Mehmed Paşa’dan Hasan el-Bennâ ve Aliya İzzetbegoviç’e birçok sîmâ ve alternatif tıp çalışmaları dosyamızda câlib-i dikkat satır başları…
Şiirler ise; güz mevsiminde dökülen yaprakların melâline refâkat ederken, aynı zamanda sonsuz baharı müjdeliyor.
Yüzakıyla…
Format:Dergi
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim12,1812,1826,3312,6734,3012,9162,1913,1591,4913,40Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim12,1812,1826,3312,6734,3012,9162,1913,1591,4913,40Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim12,1812,1826,3312,6734,3012,9162,1913,1591,4913,40Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim12,1812,1826,3312,6734,3012,9162,1913,1591,4913,40Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim12,1812,1826,3312,6734,3012,9162,1913,1591,4913,40World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim12,1812,1826,3312,6734,3012,9162,1913,1591,4913,40Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim12,1812,182--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları